close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לשפץ את הבית ב-25,000 שקל

מערכת שורשט תמוז, תשעו15/07/2016

מה אם הייתם יודעים שתוכלו לשפץ את ביתכם ולהפוך אותו לנוח ומעוצב, וכל זאת במחיר שפוי של עד 25,000 ₪ ובפרק זמן שלא עולה על שבועיים עד שלושה שבועות?

תגיות:
כלים של צבעי
צילום: מאגר תמונות

שיפוץ הבית משתייך לאותן המשימות שמעניינות את רובנו אך באותה מידה מרתיעה אותנו. רבות נכתב על הקשיים והסכנות שאורבות לנו בדרך לבית המושלם – החל מבעלי מקצוע בעיתיים ועד לתקציבים סופיים רחוקים בעשרות אחוזים מהתכנון המקורי, ועדיין לא הזכרנו את אי הנוחות שמתלווה לכל התהליך. לא פלא אם כן שרבים נרתעים משיפוצים באופן כללי.

אפשר לשפץ את הבית בדרך אחרת

מה אם הייתם יודעים שתוכלו לשפץ את ביתכם ולהפוך אותו לנוח ומעוצב, וכל זאת במחיר שפוי של עד 25,000 ₪ ובפרק זמן שלא עולה על שבועיים עד שלושה שבועות? כל מה שאתם צריכים הוא לתכנן את השיפוץ המתבקש, קצת אומץ ויכולות ניהול בסיסיות. אני מאמין שאם תנהלו את השיפוץ באופן מושכל, התוצאה עשויה להיות טובה כל כך שתשקלו לבצע הסבת מקצוע (;

הגדרת השיפוץ

לפני שנמשיך, בואו ונשים דברים על דיוקם. איננו ממליצים לכם להתחיל ולבנות בניין ללא ידע מתאים. השיפוץ שאנו ממליצים עליו הינו קוסמטי ופונקציונאלי, עם השפעות עיצוביות מרחיקות לכת ויחד עם זה פשוט באופן יחסי לביצוע. זכרו – אין להתחיל את התהליך אם אתם חשים שלא בנוח מגודל המשימה או במידה שישנם מפגעים בטיחותיים שאינכם מוסמכים לטפל בהם. שימו לב שהשיפוץ המוצע אינו כולל החלפת תשתיות חשמל ומים. אם המצב מחייב החלפה של התשתיות, העלויות יהיו גבוהות יותר מהמצוין.

על אילו שיפוצים אנו מדברים

באופן כללי מדובר על דירה ממוצעת בעלת ארבע חדרים.

עבודות גבס - 6,000 ₪

עבודות הגבס משלבות פונקציונאליות לצד עיצוב שובה לב. בתקציב שצוין, תוכלו לבחור בין מזנון גבס, נישות לטלוויזיה, מדפים ועוד שלל דברים ואולי יישאר לכם מספיק כסף על מנת לשלב בין כמה אלמנטים.

למה לשים לב – בדקו שקבלן הגבס הינו בעל ניסיון ועובד על פי כללי הבטיחות – אחת כמה וכמה כשמדובר בתקרות גבס.

צביעת דירה – 3,500 ₪

צביעת הדירה היא מהמשימות הפשוטות באופן יחסי לביצוע, היא אינה אורכת זמן רב המחיר הוא זול והתמורה שמתקבלת היא אולי הגבוהה ביותר.

למה לשים לב – בחירת צבעי בעל ניסיון. כמו כן הקפידו על שימוש בחומרי גלם איכותיים. לא צריך לרכוש את היקרים ביותר אך בוודאי את המוכרים ובעלי המוניטין. מעבר לכך יש לשים לב שהצבעי עובד על פי הוראות היצרנים ומקפיד לצבוע בשתי שכבות. כמו כן קחו בחשבון שאם אתם מבצעים עבודות גבס, יתכן שתוכלו לשלב גם את הצבע בתוך העבודה ולחסוך כסף על הדרך.

פרקטים – 3,500 ₪

אין הכוונה לפרקטים בכל הבית אלא לפחות בשני חדרי שינה. הפרקט תורם למראה, להרגשה וכמובן לנוחות (ידוע כמבודד מעולה ונוח לצעידה).

חידוש מטבחים – 10,000 ₪

על חידוש מטבחים כבר שמעתם? ברוב המקרים, התשתית הקיימת של המטבח תקינה לחלוטין אך הגיע הזמן לשדרג את המראה וליישר קו עם החידושים האחרונים. את כל זה תוכלו לקבל על ידי נגרייה שמתמחה בחידוש מטבחים. חשוב לציין שטווח המחירים בחידוש רחב מאוד ועל כן צריך להגדיר את המטרות מראש.

ברזים חדשים – 2,500 ₪

אם כבר חידשתם את המטבח, לא תקנו ברז חדש? על הדרך תוכלו להחליף את הברזים באמבטיה. העלות מתייחסת לארבעה ברזים באיכות טובה.

פוליש – 1,500 ש"ח

לאחר השיפוץ, הגיע הזמן לנקות את הבית ולחדש את הרצפה. פוליש איכותי יעלה לכם בסביבות 1500 ₪.

אתם הקבלנים

לאחר שהבנו שאף אחד לא מצפה שתעמידו בניין מגורים ללא הסמכה נדרשת ושהשיפוצים שאנו מציעים יכולים להתבצע תחת ניהול עצמי שלכם, נוכל להפחית את שכר הקבלן שיכול להגיע במקרים כאלה לעשרות אלפי שקלים. יחד עם זאת, השיפוץ ידרוש את המעורבות שלכם באופן אקטיבי וכאן המקום לומר שהניהול יכול להיות פשוט וקל, הכל מתחיל בבחירת אנשי המקצוע.

בחירת אנשי מקצוע

בחירת אנשי מקצוע נכונים, היא המפתח להצלחת התהליך. למרות סיפורי הזוועה שרצים במדיות השונות אודות בעלי מקצוע בעייתיים, אני מאמין שרוב רובם של בעלי המקצוע הם אנשים טובים שרוצים להתפרנס – צריך רק לאתר את האנשים הללו. איך עושים זאת? ריכזנו בעבורכם מספר כללי אצבע שיעזרו לכם לסנן את החברה הטובים:

המלצות – אני לא מדבר על המלצות של החברה של החבר, אני מתכוון למכרים שאתם יכולים לסמוך עליהם ושהתנסו בעבודה עם בעל המקצוע המדובר. גם אם אין לכם מישהו כזה, תוכלו למצוא אדם אמין ומקצועי באתרי הדירוג של בעלי המקצועות – חפשו באתרים המוכרים ובעלי המוניטין בלבד.

בדקו את בעל המקצוע – לא מספיק להישען על המלצות. פגשו את בעל המקצוע התרשמו ממנו ובקשו לקבל לפחות שניים עד שלושה מספרי טלפון של לקוחות מאזורכם. אל תתעצלו ולכו לראות את העבודה שנעשתה על ידו. על הדרך נסו להבין האם בעלי הנכס באמת מרוצים ממנו. התחקיר הקטן יבטיח שיש לכם עסק עם אדם הגון ומקצועי. מעבר לכך, המקצועיות שלכם בעיניו והכבוד שירכוש אליכם יעלו גם הם.

התמקחות – בסופו של יום, אנו מעוניינים בבעל מקצוע שמח שלא מרגיש שדפקו אותו. תתמקחו על המחיר אך אל תגזימו.

חוזה עבודה ומוסר תשלומים – סכמו עם בעל המקצוע את הסכום הסופי, מועדי התשלום, קצב ההתקדמות וכמובן שהשאירו חלק נכבד מהסכום לתשלום בסיום העבודה.

אפשר לסכם ולומר שבעבודה קשה ומסירות, תוכלו להשיג תוצאות משביעות רצון. מעבר לכך, אין להתעלם אולי מהשלב החשוב ביותר – ההיערכות לשיפוץ. הקדשת המאמצים הראויים בהכנת התקציב ובחירת אנשי המקצוע, יהיו הערובה להצלחת הפרויקט.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה